Betrodd av +1 miljon kunder| LIVE-LEVERANS

Allmänna försäljningsvillkor

Allmänna försäljningsvillkor gäller för användare.

1. Säljaren Eletronik Billiger UG :s identitet är en LLC med registrerat kapital på 200,00 euro, med säte på Kösliner Weg 13 - 22850 Norderstedt, DE, registrerad hos Handels- och företagsregistret i Kiel, DE med nummer 11/290/29897, HRB 17611 (VAT DE 306042677).

2. Tillämpning av villkor dessa allmänna försäljningsvillkor (GCS) är tillämpliga på all försäljning som görs av konsumenter pådigitalprogramvara.se Webbplatser. Professionella köpare som återförsäljare uppmanas att besöka digitalprogramvara.se eller kontakta vår kundtjänst. Du samtycker till att den information som begärs för ingående av avtalet eller de som lämnats in under dess genomförande kommer att överföras elektroniskt. GCS kan ändras när som helst och utan föregående meddelande av vårt företag, ändringarna gäller för alla efterföljande beställningar. De tillämpliga GCS:erna är de som är i drift på beställningsdagen.

3. Beställningar Produktens viktigaste egenskaper anges i avsnittet "Produktbeskrivning". Vårt företag kan uppdatera, förbättra sina kort och dra tillbaka sina produkter från försäljningen. Hur länge de reservdelar som är nödvändiga för användningen av varorna kommer att finnas tillgängliga på marknaden kommer att meddelas er när vi informeras av tillverkaren. För produkter som inte lagras i våra lager beror tillgången till våra erbjudanden på våra leverantörers tillgänglighet. Leveransbegränsningarna anges i produktbladet. Det är ert ansvar att tillsammans med den lokala myndigheten i ert land kontrollera om det finns importbegränsningar eller om det finns någon användning av produkter eller tjänster som ni planerar att beställa. Alla konstiga order som görs i ond tro, alla bedrägerier eller försök till bedrägeri, alla incidenter som rör betalningen av en order kan leda till att kundkontot i fråga tas bort och/eller inaktiveras och/eller att ordern avslås.

4. Åtgärder för att ingå avtalet GCS är tillgängliga på vår webbplats och skickas med e-post tillsammans med fakturan. När den första beställningen läggs på Internet måste alla nya kunder skapa ett "klientkonto". Inloggning och lösenord med minst sex alfanumeriska tecken krävs. Vid varje ordervalidering dirigeras du till ditt konto via en säker anslutning som återger innehållet i din beställning. Din beställning kan ändras när som helst innan den slutliga valideringen. Den kommer att registreras slutgiltigt först efter det att uppgifterna har fyllts i och den slutliga valideringen har slutförts. Den beställning som finns på vår webbplats annulleras automatiskt om betalningen inte tas emot. Engelska är det enda språk som föreslås för ingåendet av avtalet. Vårt företag arkiverar inköpsorder och fakturor på sina servrar (en kopia kan levereras till dig på begäran om betalning av reproduktionskostnaderna). Avtalet ingås på ett giltigt sätt som ett resultat av dubbelklickningsförfarandet (möjlighet att kontrollera detaljerna i din beställning och dess totala pris och korrigera eventuella fel innan du bekräftar att du godkänner det). Godtagandet av din beställning bekräftas genom att ett e-postmeddelande som genereras automatiskt av vår webbplats skickas till den e-postadress som anges när kundkontot skapas.

5. Priser. Priserna som visas på webbplatsen anges i pund, alla skatter ingår, exklusive fraktkostnader. Leveranskostnaden beräknas automatiskt enligt varje order. den visas på sammanfattningen av din beställning före den slutliga registreringen. För leveranser utanför Förenade kungariket är bestämmelserna i den allmänna skattelagen om mervärdesskatt tillämpliga. Alla order som levereras utanför det franska fastlandet kan bli föremål för lokala skatter, tullar, hamnavgifter och tullklareringskostnader vid leveranstillfället. Deras frikännande är ditt ansvar. Kontakta de behöriga myndigheterna i leveranslandet.

6. Betalning. Alla betalningar till vårt företag kan inte betraktas som insättningar. Godkända betalningssätt anges på sidan "betalningsmetoder" på webbplatsen. Vid klagomål kan man aldrig hålla inne hela eller en del av beloppet eller begära återbetalning. Vid försenad eller partiell betalning kan vårt företag av detta skäl och utan att det behövs någon förhandsanmälan omedelbart avbryta leveranserna utan att du kan kräva skadestånd. Som en försiktighetsåtgärd mot bedrägerier kan vårt företag be dig motivera din identitet, din adress och de betalningsmetoder som används. I så fall utförs behandlingen av din beställning efter mottagandet av dessa dokument. Om dessa dokument inte har tagits emot eller om verifikationer som bedöms vara icke-överensstämmande har tagits emot kan ordern annulleras och kontot spärras.

7. Leverans. Om det inte finns några uppgifter om att vårt företag levererar varorna utan onödigt dröjsmål och senast trettio dagar efter det att avtalet ingicks. Leveransen görs till den adress du angav när du beställde. Med transport avses överföring av fysiskt innehav till användaren. Vid försenad leverans kan du lösa avtalet i enlighet med bestämmelserna i artikel L.216-2 i konsumentkodexen.

7.1. Transport. Varje risk för förlust eller skada på varorna kommer att överföras till dig när du eller någon annan tredje part än den föreslagna transportör som vårt företag och du utsett fysiskt tar hand om den. (avsnitt 216-4 i konsumtionskodexen). Det är ert ansvar att avslå den levererade ordern om varan är skadad, saknas eller om förpackningen har öppnats eller omförpackats utan exakta och detaljerade reservationer på följesedeln (artikel L133-3 i handelslagen). Vi uppmanar er att omedelbart kontakta oss så att vi kan informera er om förfarandet för att hålla fordringarna mot transportören.

8. Rättsligt meddelande för programvara som levererats med e-post nedladdningsprodukten utesluts från återbetalning när kunden har fått beställningsmeddelandet där både nedladdningslänken och licensen som är avsedd för honom är inkluderade och synliga. I enlighet med bestämmelserna i Europeiska unionens domstol sedan domen i målet UsedSoft GmbH mot Oracle International Corp. av den 3 juli 2012 (mål C-128/11) uppger EB att

  1. Licenser som endast skickas och distribueras en gång kan inte säljas vidare till någon annan kund.
  2. När kunden har fått sin licens elektroniskt överförd är licensen hans egendom och kan inte överföras till någon annan person.
  3. Produkten förvärvades av EB lagligen Produkten är inte en prövning eller en tillfällig version, den är en version som gäller för hela livet.

8.1. Ångerrätt Genom att acceptera våra försäljningsvillkor och i enlighet med bestämmelserna i artikel L.121-21-8 i konsumentkodexen avstår kunden från varje rätt till återkallelse för alla programvaruprodukter som överförs elektroniskt efter att ha mottagit beställningsbekräftelsen.

9.Kontakt och efter försäljning Om du har en förfrågan uppmanar vi dig att kontakta våra tjänster genom att logga in på vår webbplats och gå till sidan CONTACT för ProductKey24 eller genom att skriva till digitalprogramvara eller till följande adress Kösliner Weg 13, 22850 Norderstedt, Germany.

10.Tillbakadragande.I enlighet med de villkor som anges i artiklarna L221-18 och i enlighet med konsumtionskoden har köparen en retraktionstid på 14 dagar från den dag då köparen eller en tredje part som inte är den transportör som han utsett tar fysisk besittning av egendomen. För beställningar av flera artiklar som levereras separat börjar ångerfristen den dag då köparen eller en tredje part som inte är den transportör som han utsett fysiskt tar den sista egendomen i besittning. För att kunna utöva sin ångerrätt måste köparen meddela vårt företag sitt beslut att frånträda avtalet genom en förklaring som inte innehåller några tvetydigheter. Det rekommenderas att köparen använder den elektroniska ångerblankett som finns tillgänglig på CONTACT-utrymmet eller som är kopplad till dessa villkor. Från och med dagen för anmälan om återtagande har köparen en tidsfrist på 14 dagar för att på egen bekostnad återlämna varorna till vårt logistiklager på den adress som han fått vid leveransen av sitt returnummer. Kostnaden för att returnera egendomen när den normalt inte kan returneras med post anges på vår webbplats. Köparens ansvar kan uppstå vid värdeminskning av egendom till följd av andra manipulationer än de som är nödvändiga för att fastställa varornas beskaffenhet, egenskaper och funktion. Om köparen frånträder sin tjänst betalar vårt företag tillbaka alla betalningar han fått från honom, inklusive leveranskostnader, förutom de merkostnader som uppstår genom köparens val av leveranssätt, utöver den minst kostsamma leveransmetod som vårt företag föreslog vid beställning. Detta är vanligtvis Relay Delivery-paketet eller hemleverans om föregående läge inte erbjuds. Vårt företag går vidare till inlösen 10/08/2016 inom 14 dagar efter meddelandet om återköp med samma betalningsmetod som användes för den ursprungliga transaktionen, såvida inte köparen begär att ett annat medel ska användas. För specifika betalningar som görs med hjälp av ett virtuellt blått kort kommer de att återbetalas genom check. Vårt företag får skjuta upp återbetalningen till dess att den inköpta produkten har mottagits eller till dess att bevis har mottagits på att produkten har avsänts, varvid det valda datumet är det första av dessa omständigheter. Som bevis för att varorna avsänts godtas endast det kvitto som sänts av transportören. Alla produkter i vårt företag omfattas av ångerrätten. Ångerrätten får dock inte utövas för - Leverans av varor som tillverkats i enlighet med konsumentens specifikationer eller som är klart personligt anpassade, t.ex. de delar som på köparens begäran monteras. - Produkter som på grund av sin beskaffenhet inte kan omtransporteras eller som kan försämras eller snabbt gå sönder, t.ex. bläckpatroner, CD- eller DVD-skivor. - Avtal om leverans av ljud- eller videoinspelningar eller datorprogram när de har avplomberats av konsumenten. Denna term gäller inte för återförsäljare. - Försäljning i butiker. - Inköp av yrkesmän.

11. Garanti .När ett problem uppstår med ett material uppmanar vi dig att kontakta vårt kundteam genom att besöka vår webbplats och använda KUNDTJÄNST sida .

11.1 Tillverkarens garanti. För produkter med en specifik tillverkargaranti (garantitäckning direkt av tillverkaren eller service på plats eller specifikt garantitillägg) måste kunden kontakta tillverkaren direkt utan att gå via vårt företag som inte tillhandahåller några kommersiella garantier för dessa produkter. Vårt företag kommer att vägra att återlämna varor inom denna ram och kan inte hållas ansvarigt för någon defekt från tillverkarens sida enligt denna garanti.

11.2 Företagsgaranti
Standardgaranti: Produkterna är berättigade av tillverkaren och, om så inte är fallet, av vårt företag mot eventuella defekter i material eller utförande under en period av 12 månader från leveransdagen, med undantag för särskilda villkor som uttryckligen anges. Produkterna i avsnittet "Business Corner" är garanterade i två månader. I samtliga fall garanteras poster med ett enhetsvärde under 25 GBP exklusive mervärdesskatt endast under en period av sex månader från och med dagen för leveransen. Programvara, videospel, böcker, förbrukningsartiklar, kassetter och datalagringsmedier (CD, DVD...) garanteras inte av vårt företag. Batterier, LCD-skärmar och skärmar till bärbara datorer är berättigade under tillverkarens garantiperiod.
Komfort och expertgarantier: Du kan också prenumerera på Confort Pack eller Expert Pack, vars villkor finns på sidan "Våra tjänster".

Undantag: Vårt företag garanterar inte följande:

  • Externa skador
  • Skador till följd av felaktig användning av produkterna
  • Skador till följd av att en reparatör som inte är godkänd av Vårt företag eller av tillverkaren har ingripit.
    Begränsning: Vår företagsgaranti är begränsad till reparation, utbyte eller återbetalning i värde av varor som vårt företag har erkänt som defekta, med hänsyn tagen till hur de har använts och detta är upp till vårt företags fria val. Vårt företag ansvarar ensamt för att ersätta defekta delar och reparera skador på varor som levereras till kunden av vårt företag.

Om utrustningen inte kan ersättas med samma utrustning kommer du att erbjudas motsvarande eller bättre utrustning eller en kreditfaktura. Med förbehåll för obligatoriska rättsliga bestämmelser är vårt företags ansvar strikt begränsat till de skyldigheter som anges i dessa villkor eller, i tillämpliga fall, till uttryckliga villkor.

Vårt företag kan inte hållas ansvarigt för förlust eller ändring av data eller program som finns på material eller stöd (disketter, hårddiskar ...) som returneras för en teknisk åtgärd, att produkterna är antingen under garanti eller inte.

Vårt företag kan inte under några omständigheter hållas ansvarigt för de materiella och immateriella skador som skulle uppkomma vid sammanbrottet i händelse av återlämnande av produkter som inte har tillhandahållits av Vårt företag. Vårt företag kan inte hållas ansvarigt för att garantera skador eller skador som direkt eller indirekt uppstår till följd av följande fall:

- All oskyddad eller långvarig lagring
- Oaktsamhet, felaktig anslutning, hantering och underhåll av utrustning som inte överensstämmer med säljarens eller tillverkarens tekniska specifikationer eller mer allmänt en felaktig eller besvärlig användning.

- Varje tillägg av ytterligare utrustning eller tillbehör till utrustningen eller användning av delar som är nödvändiga för driften av utrustningen och som inte överensstämmer med säljarens eller tillverkarens tekniska specifikationer.

- Varje mekanisk, elektronisk, elektrisk eller annan ändring eller omvandling som tredje part gör av utrustningen eller dess anslutningsanordningar. Om tillverkaren går i konkurs eller inte kan leverera produkten kan kunden inte vända sig mot Vårt företag, som inte tar på sig något ansvar för garantin för produkter som omfattas av tillverkarens garanti.

11.3 Rättslig garanti. Tillverkarens kommersiella garanti eller vår företags kommersiella garanti utesluter inte den rättsliga garantin för fel i varornas överensstämmelse med avtalet och fel i det som säljs enligt de villkor som anges i artiklarna 1641-1648 och 2232 i civillagen.

Legal guarantee of conformity (see the below reference texts) :

När du fungerar som en rättslig garanti för efterlevnad kan du:

  • Förmånen av en fördröjning på två år från utfärdandet av den egendom som ska handla (artikel L217-7 i konsumentkodexen)
  • Du kan välja mellan att reparera eller ersätta egendomen, med förbehåll för vissa kostnadsvillkor som anges i artikel L.217-9 i konsumentkodexen
  • Du undantas från skyldigheten att rapportera bevis på bristande överensstämmelse under de 24 månader som följer på utfärdandet av varorna (artikel L217-7 i konsumentkodexen) och sex månader för begagnade varor. Den rättsliga garantin om överensstämmelse gäller oavsett vilken handelsgaranti eller tillverkargaranti som kan ha beviljats. Rättslig garanti för dolda fel på sålda produkter: Du kan besluta att införa den rättsliga garantin mot dolda fel i det som säljs (artikel 1641 i civillagen). I detta fall kan du välja mellan att lösa upp försäljningen eller att sänka försäljningspriset (artikel 1644 i civillagen).

Rättslig garanti för överensstämmelse (konsumentkodex)

Artikel L217-4: Säljaren levererar varor i enlighet med avtalet och är ansvarig för brister i överensstämmelse som föreligger vid tidpunkten för utfärdandet.
Den svarar också på de brister i överensstämmelse som är en följd av förpackningen, monteringsanvisningarna eller installationen, när denna påfördes den genom avtalet eller utfördes på dennes ansvar.

Artikel L217-5: Egenskapen överensstämmer med kontraktet:
1° Om den är lämplig för den vanliga användningen av en liknande vara och, i tillämpliga fall, den 10 augusti 2016.
: - om den motsvarar den beskrivning som säljaren lämnat och har de kvaliteter som han har uppvisat för köparen i form av ett stickprov eller en modell, - om den visar de kvaliteter som en köpare med rätta kan förvänta sig med tanke på de offentliga uttalanden som säljaren, producenten eller dennes företrädare gjort, särskilt i reklam eller märkning,

2° eller om den har de egenskaper som parterna gemensamt har kommit överens om eller är specifik för något särskilt ändamål som köparen har begärt, som säljaren har fått kännedom om och som denne har godtagit.

Artikel L217-12: Den åtgärd som beror på bristande överensstämmelse skall vidtas inom två år efter det att egendomen överlämnats.

Artikel L217-16: Om köparen begär att säljaren, under den kommersiella garanti som han beviljats i samband med förvärv eller reparation av lös egendom, skall reparera garantin, skall minst sju dagar gå utöver den återstående garantiperioden.

Denna tidsfrist skall börja löpa från köparens begäran om ingripande eller från det att varorna i fråga kan repareras, om en sådan möjlighet föreligger efter begäran om ingripande.

Rättslig garanti för latenta fel på sålda produkter (civillag)

Artikel 1641: Säljaren är ansvarig för de dolda defekterna hos den sålda produkten som gör den olämplig för användning för det som den är avsedd för eller som minskar användningen, att köparen inte skulle ha förvärvat den eller skulle ha gett ett lägre pris om han hade känt till den.

Artikel 1644: När det gäller artiklarna 1641 och 1643 har köparen rätt att återlämna artikeln och få tillbaka priset eller behålla artikeln och få del av priset.

Artikel 1648.1: Den åtgärd som följer av defekterna skall vidtas av köparen inom två år efter det att defekten upptäckts.

12. Egenskapsreserver De varor som levereras till dig och faktureras kommer att förbli vårt företags egendom till dess att full betalning av deras pris har skett. Under perioden från leverans till överföring av varor skall risken för förlust, stöld eller förstörelse liksom eventuell skada förbli ert ansvar.

13. Datorer och friheter Vårt företag samlar in information om dig när du skapar ditt klientkonto. Denna information gör det möjligt för oss att genomföra åtgärder som rör kundförvaltning, prospektering, utveckling av företagsstatistik, hantering av ansökningar om nyttjanderätt, rättelse och opposition, hantering av obetalda order och rättstvister, hantering av reklamverksamhet och moderering av översyner. Dessa data kan användas för att skicka information och reklamerbjudanden från Vårt företag, varifrån du när som helst kan avsluta abonnemanget genom att avmarkera alternativet Mitt konto/Hantera mina prenumerationer.
I enlighet med bestämmelserna i dataskyddslagen av den 6 januari 1978 (ändrad genom lagen av den 6 augusti 2004 om skydd för enskilda vid behandling av personuppgifter) har du rätt till tillgång till, rättelse eller invändning mot de personuppgifter som samlats in. Dessa rättigheter kan utövas skriftligen tilldigitalprogramvara Kösliner Weg 13, 22850 Norderstedt Germany.

14. Avfall från elektrisk och elektronisk utrustning Vårt företag tar tillbaka gratis den använda elektriska och elektroniska utrustning som konsumenten kasserar, inom ramen för den mängd och den typ av utrustning som säljs. Kontakta kundtjänsten för detta ändamål. Vi informerar er om - skyldigheten att inte bortskaffa WEEE med hushållsavfall - att det finns samlingar13. Datorer och friheter samlar i information om dig skapar din klient. Denna information gör möjligt för oss att genomföra åtgärder som rör kundförvaltning, prospektering, utveckling av företagsstatistik, hantering av ansökningar om anmälningsrätt, rätt och invändning, anmälningsordning och rättstvister, rätt av detta och moderering av översyner. Dessa data kan användas för skicka information och reklam från företag, varifrån ni får helst kan avsluta emang och genom att komma fram till en överenskommelse får en uppgift.
Jag i enlighet med bestämmelserna i dataskyddav den 6 januari 1978 (genom lagen av den 6 augusti 2004 om skydd för öppning av öppning) har du rätt till tid till tid, rättelse eller möjlighet att komma fram De flesta perioderna som gäller. Dessa rättigheter kan utövas skriftligen tilln-system som du har tillgång till, - de potentiella effekterna av farliga ämnen i den elektriska och elektroniska utrustningen på miljön och människors hälsa. Du informeras om de enhetskostnader som uppkommit för bortskaffande av historiskt WEEE genom miljöbidraget.

15. Slutbestämmelser Vårt företag kommer att arkivera inköpsorder och fakturor på ett tillförlitligt och varaktigt sätt, vilket utgör en tillförlitlig kopia i enlighet med bestämmelserna i artikel 1348 i civillagen. Om inget annat kan bevisas ska parterna betrakta vårt företags datoriserade register som bevis på kommunikation, order, betalningar och transaktioner mellan parterna. Den franska lagstiftningen är dock tillämplig utan att man upphäver tillämpningen av de obligatoriska lagstiftningsrättigheter som tillerkänns konsumenterna eller en mer skyddande bindande lag som tillämpas av en utländsk domare som beslagtagits av en konsument i det berörda landet. Om någon av klausulerna eller bestämmelserna i dessa villkor ogiltigförklaras eller förklaras olaglig genom ett slutligt domstolsbeslut, skall denna ogiltighet eller olaglighet inte påverka de övriga klausulerna och bestämmelserna, som skall fortsätta att gälla. Konsumenten informeras om möjligheten att vid tvister tillgripa ett konventionellt medlingsförfarande eller någon annan alternativ tvistlösning). Konsumenten informeras också om att det finns en plattform som Europeiska kommissionen har lagt ut på nätet och som syftar till att samla in eventuella klagomål från europeiska konsumenter på Internet och sedan vidarebefordra de mottagna ärendena till behöriga nationella medlare.

Formulär för återkallande

(Fyll i och returnera detta formulär endast om du vill frånträda avtalet)
För kännedom digitalprogramvara.se - Orderinformation, Kösliner Weg 13, 22850 Norderstedt Germany: I / Vi * meddelar härmed * till dig / min * hävning av avtalet om försäljning av fastigheten nedan.

Kundnr:
Order N° : Beställdes den*/togs emot den* :
Fullständigt namn : Adress: Signatur
Datum

*stryk över den värdelösa satsen